linnealiljegard.blogg.se

Jag heter Linnéa Liljegärd, är 29 år och en före detta fotbollsspelare som försöker hitta min nya väg i livet!

Cypern

Kategori: Allmänt

Idag har tvättning och packning stått på schemat. Imorgon bär det nämligen av till Cypern på träningsläger. Även om jag precis kommit till Ryssland så ska det bli skönt att komma iväg till lite varmare breddgrader. Visst, det är inte supervarmt på Cypern just nu men det skiljer ju ca 35 grader från vad vi har här. Det ska bli oerhört skönt att kunna träna i enbart shorts och t-shirt igen och slippa kränga på sig hundra lager av underställ och varma tröjor.

Sedan jag kom hit har jag hunnit med ett ordentligt fotbollspass med laget. Shit vad kul det var! Vi åkte och tränade i en stor inomhushall i Moskva, givetvis med konstgräs. Det var ett ganska lugnt pass som innehöll olika passningsövningar, kvadde, avslut och spel. Ja, det blev lite löpning på slutet också men det hör väl till när det är försäsong. Efter den träningen kände jag att min förkylning jag burit på under hela julen återigen började komma tillbaka men jag försökte att förtränga den. Sedan den dagen har jag inte sett en fotboll. Vi har enbart gjort fystester. Efter ena dagens löptest kände jag återigen att kroppen inte var helt okej, denna gången gick det inte att förtränga. Feber och förkylning. Skit också!

Jag har fått lite mediciner av vår läkare och känner redan att det är lite bättre idag så jag hoppas att det går över väldigt snabbt. Om inte annat hoppas jag att värmen på Cypern kan hjälpa mig lite mot min rinnande näsa.

 

fin julgran som står utanför min lägenhet

 

 

 Veckans roligaste

5. Att min osthyvel som jag tog med från Sverige (finns inte i ryssland) gick sönder första hyvlingen

4. Ryssarnas sätt att se på tid. Vi hämtar dig om 20 min visar sig ofta betyda 1h

3. Träna fotboll igen

2. Träffa alla lagkompisar igen

1. När personen som gör löptesterna med oss frågor mig om mina föräldrar är maratonlöpare. NEJ!! Skrattade jag hysterisk fram

 

Kram

Kommentarer

  • Lisa Thunberg säger:

    Maratonlöpare, hahaha. Ja, men kanske, har varit och tränat med Verna idag och det såg riktigt bra ut. :)

    Svar: haha..då kanske jag inte skulle skrattat åt det så mycket i alla fall :) kunde ju sagt att Emil e vass annars!
    Linnea Liljegärd

    2013-01-22 | 22:20:06
  • Richard säger:

    Nä, men brorsan är! Svarade du väl stoltserande?

    Svar: PRECIS vad jag sa! lr va ifll :) för typ 10 år sedan
    Linnea Liljegärd

    2013-01-23 | 16:24:47
  • Lotta säger:

    Hahaha stackars osthyveln, du som var så nöjd med att ta med en!
    Och tur med konstgräs så du slapp köpa nya dojjer ;)
    Åh saknar dig här hemma babe!

    Svar: JA VET!! ja va ju så sjukt nöjd. typiskt! men konstgräs va ju guld, inga inomhusskor här inte, haha. jag saknar dig också babe!
    Linnea Liljegärd

    2013-01-23 | 22:22:32

Kommentera inlägget här: