linnealiljegard.blogg.se

Jag heter Linnéa Liljegärd, är 29 år och en före detta fotbollsspelare som försöker hitta min nya väg i livet!

Avfallsnes

Kategori: Allmänt

Hemmapremiären är snart här, imorgon smäller det. För första gången någonsin kommer en toppseriematch spelas här i Avaldsnes, eller Avfallsnes, som jag har döpt om det till. Mer om det snart. Att ha en hemmamatch är något speciellt. Man känner sig trygg på sin egen hemmaplan och det känns som lagets egen borg, på något sätt. Där kan inget lag räkna med att komma och ta några enkla poäng. Det är en känsla jag hoppas vi kommer ha i år. Att det här är vårt, här är det vi som bestämmer och ska andra lag ta poäng här kommer de behöva prestera en väldigt, väldigt bra fotboll. Med en förhoppningsvis stor och högljudd publik i ryggen också så ska det kännas tufft att komma hit.

 

Förutom allt detta jag nämnt så har vi dessutom en annan fördel, vi är vana vid lukten. Jag det stämmer. Vi är vana vid bajslukten. Avaldsnes är en liten ort, tror det bor ca 3000 personer här. Det är inget ställe med stora köpcenter och flashiga byggnader. Det är, vad vi skulle säga i Sverige, en håla. Avaldsnes centrum består av tre mataffärer, en bank och, nä, det var nog allt. Vad det finns gott om är åkrar. Åkrar som bönderna just nu håller på att gödsla för fullt. Så fort man öppnar fönstret känner man lukten och på träningarna när det regnar eller vinden ligger på åt fel håll då sticker det riktigt i näsan. Det är vårt hemliga vapen, eller kanske inte speciellt hemligt när jag precis skrivit om det. Men det är ett vapen helt klart. Vi är vana vi det men förhoppningsvis kan det skrämma någon eller några av våra motståndare. Så kom till Avfallsnes imorgon kl 15.00 och heja fram oss i vår första hemmamatch i toppserien någonsin. Det är redan en historisk match men med hjälp av publiken hoppas jag vi kan göra det till en match värd att minnas för alltid. Vi är redo, jag hoppas ni är det också! 

 

Detta är givetvis skrivit med glimten i ögat, jag älskar Avaldsnes! Jag är själv uppväxt på landet och i en ännu mindre "håla" än vad Avaldsnes är, så jag känner mig mer än hemma här. Jag älskar känslan av att alla känner alla och att man hejar på folk nere i mataffären eller på gymmet. Det är en familjär känsla som passar mig perfekt. Så kom hit och stötta oss och ta del av den härliga känslan som Avaldsnes ger.

 

Avslutar med ett kort från den lite större staden Haugesund dit vi åkte för en fika i tisdags

 

Håll tummarna för oss imorgon

Kram Linnéá

Kommentarer

  • Willemo Carlsson säger:

    Lycka till Linnea och fokusera på bollen, eller ska jag kanske säga bollarna. Ni har ju fem stycken:-)

    Svar: Tack faster! haha.. vi får hoppas att vi bara spelar med en boll imån på matchen :)
    Linnea Liljegärd

    2013-04-26 | 12:45:38

Kommentera inlägget här: