linnealiljegard.blogg.se

Jag heter Linnéa Liljegärd, är 29 år och en före detta fotbollsspelare som försöker hitta min nya väg i livet!

Två veckor i bilder

Kategori: Allmänt

Nu har jag gjort det igen, väntat allt för länge med att blogga. Jag som lovade er att det inte skulle hända igen. Har inga undanflykter för detta beteende för det har hänt massor som är värt att skriva om. Vi har spelat många matcher, 17:e maj har varit och massa andra roliga saker. Ni får därför ta del av bilder från de senaste veckorna och lite små historier omkring dessa.

Match borta mot Kolbotn. Frågan brukar ofta vara, konstgräs eller vanligt gräs? Eller om man går tillbaka minst 10 år, grus? Jag kan ärligt säga att detta var den värsta planen jag någonsin spelat på, sten. Visste inte att det alternativet fanns

istället för att sanda planen hade de lagt på sten
och när vi väl hittade en grön liten plätt så var det tyvärr utanför planen
 
 
17:e maj var en regning historia. Så istället för att åka och kolla på någon parad bestämde sig jag och två av mina Isländska lagkamrater oss för att ta en promenad till en viking ö inte långt härifrån. Så här är mitt 17:e maj firande i bilder
 
 
 

Senare på kvällen bestämde sig jag och några andra oss för att åka in till Haugesund för att ta en fika och fira 17:e maj. Vi klädde väl upp oss litegrann, lite hänsyn kunde vi ju gott visa. Det var ju ändå en stor högtid här i Norge. När vi kommer ner till kajen möttes vi av hög musik. Vartenda fik/uteställe hade förvandlats till party och vår klädsel visade sig vara helt fel. Här skulle det vara norsk folkdräkt. Alla killar hade kostym på sig och alla tjejer bar folkdräkt. Vi var helt fel ute, alla glodde på oss. Det lyste nog svenskar om oss. Efter att ha stått där ett tag och känt oss både uttittade och helt malplacerade bestämde vi oss för att gå därifrån, till ett hotell en bit bort och ta en fika i lugn och ro. Det kanske bara är jag men jag har väldigt svårt att se detta hända i Sverige. Tänk er 6:e juni, vår nationaldag. Ni är ett gäng kompisar som ska gå ut och festa, ut och dansa. Inte hade ni tagit på er en svensk folkdräkt? Och om ni hade gjort det, visst hade det varit ni som blivit uttittade och inte de personerna som faktiskt hade på sig ”vanliga” kläder. Nej, detta var en helt ny upplevelse för mig men jag måste säga att jag gillar det. Inte att bli uttittad kanske men sättet Norge firar sin nationaldag på. Det är verkligen en folkfest och de är stolta över sitt land. Det är inte många år sedan vår svenska nationaldag inte ens var en röd dag. I firande av nationaldag utklassar Norge oss ganska rejält faktiskt. 

 

 

Vad gör man om man blir rastlös i Avaldsnes? Jag och min norska lagkamrat Sessy blev detta förra veckan och detta är resultatet  

Försök till att bota min höjdskräck. Livsfarlig klättring kan jag meddela, kramphöll mig fast 

 
Någon dag kanske man måste erkänna för sig själv att man blivit för stor, den dagen har jag inte kommit till ännu
Kul hade vi åtminstone
 
Just det jag, jag tillbringade även några timmar på sjukhus förra veckan. Röntgen av arm efter en träning. Det visade sig att inget var brutet så det var ett glädjebesked med tanke på att vi hade match dagen efter
 
 
Ja, detta var lite av vad som hänt de senaste veckorna. Och nu lovar jag på riktigt, NU ska jag bli bättre på att blogga!!
 
Kram Linnéa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: