linnealiljegard.blogg.se

Jag heter Linnéa Liljegärd, är 29 år och en före detta fotbollsspelare som försöker hitta min nya väg i livet!

Veckans tabbe

Kategori: Allmänt

Jag gör ofta ganska korkade saker. Det hör liksom till min vardag. Det är inte så att jag försöker göra idiotiska saker, jag söker inte upp det och jag lever verkligen inte efter mottot ”living on the edge”, det bara händer. T.ex. igår morse när klockan ringde. Jag sträckte mig efter mobilen och det var då olyckan var framme. Det jag inte såg var att madrassen på sängen hade glidit lite åt sidan under natten, vilket gjorde att sängen såg bredare ut än vad den egentligen var. Ett brak senare och sprattlandes på golvet lyckades jag tillslut stänga av mobilen. Ytterligare exempel är från förra året när jag cyklade till träningen. På väg till träningen passerar jag en park och när jag cyklar som bäst genom allén smäller det till i huvet, av förvåning tappar jag balansen, vinglar till och ramlar av cykeln. Jag hoppa snabbt upp och borsta av mig gruset och kolla runt omkring ,för att försäkra mig om att ingen hade sett mig. På marken såg jag också ”mordförsöksvapnet”, en kastanj. Som tur var hade jag en ganska tjock mössa på mig vilket hade tagit den värsta smällen men en bula i huvudet blev resultatet. Jag skulle kunna berätta om miljoner saker, det händer något nytt varje dag. Många har sagt att de skulle vilja sätta en kamera på mig dygnet runt och jag är nog beredd att hålla med, det skulle kunna bli till 20 avsnitt av funniest homevideos, eller vad det programmet heter.

 

 

Sedan några år tillbaka har jag haft sömnproblem till och från men för några månader sedan blev det allt värre. Varje kväll låg jag och vände och vred på mig i sängen med klarvakna ögon. Jag provade allt från att läsa till att dricka ett glas mjölk innan läggning, inte fungerade. Kroppen var trött men inte ögonen. När jag väl somnade hade klockan allt som oftast blivit fem på natten. Under en försäsong är det allt annat än optimalt om inte helt otänkbart. Så för någon vecka sedan sökte jag hjälp och fick utskrivit sömntabletter. Det är inte världens starkaste tabletter men det hjälper mig enormt. Jag tar dem runt en timma innan jag ska gå och lägga mig och efter ett tag blir jag tillräckligt seg i huvudet och somnar.

 

 

I lördags skulle vi spela träningsmatch mot Mjällbys pojklag. Ett bra motstånd för oss, som senaste veckan fokuserat på försvarsspel. På morgonen när jag vaknade kände jag att jag hade en hemsk huvudvärk. Jag trodde att det skulle ge med sig men tyvärr gjorde det inte de. Med samling bara en halvtimma bort bestämde jag mig för att ta en huvudvärkstablett. Jag vet inte hur jag tänkte, antagligen gjorde jag det inte alls, av ren gammal vana tog jag en sömntablett. Direkt när jag svalt den inser jag mitt misstag men då var det försent. Alternativet var att sätta fingrarna i halsen och försöka spy upp den men att spela match på tom mage kändes som ett sämre alternativ än en sömntablett i kroppen. Jag cyklade till samlingen och hoppades att det inte skulle påverka mig så mycket. Jag kan erkänna att jag kämpade mig igenom vårt matchmöte och i bilen på väg till Sölvesborg försökte jag prata så mycket som möjligt för att inte bli allt för trött. Jag tyckte faktiskt inte det påverkade mig allt för mycket under matchen, den friska luften hjälpte säkerligen till, men det är inget jag rekommenderar. När jag kom hem igen hann jag nämligen knappt sätta nyckeln i låset innan jag hade somnat. Jag kan med säkerhet säga att det är den största tabben jag gjort på väldigt länge och efter alla gliringar jag fått av laget det senaste så kan jag lova att det aldrig kommer hända igen.

 

Veckans hissa och dissa:

Hiss: Att vinna fredagens fotbollstennis med en målvakt, klass

Diss: Öl-leken som pågår på facebook! Kom igen nu. Jag skulle kunna predika länge och väl om detta men nöjer mig med att säga, lägg ner skiten! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: