linnealiljegard.blogg.se

Jag heter Linnéa Liljegärd, är 29 år och en före detta fotbollsspelare som försöker hitta min nya väg i livet!

Laddat batterierna

Kategori: Allmänt

I fredags var det äntligen dags för årets första tävlingsmatch. Svenska cupen och åttondelsfinal mot Hovås/Billdal. Inför några få tappra supportrar som trotsat både kyla och regn lyckades vi vinna med 6-1 efter målkalas av Susanne Moberg och Mia Carlsson. Om det var någon som struntat i Let´s dance och tagit sig till Valhalla för att få se samba där istället kanske det blev lite besvikna. Men vi gjorde vårt jobb och vann matchen, vilket var det viktigaste. Jag tror faktiskt även att Mia tog några stela danssteg som målgest, så helt lottlösa gick inte publiken även om Tony Irving kanske inte hade vart så imponerad. Det var en speciell känsla att vara tillbaka i Göteborg och framförallt på min gamla hemmaplan Valhalla. En arena som var som mitt andra hem i nästan 5 års tid. Jag har verkligen inte samma känslor längre men har nästan bara bra minnen därifrån och tyckte det var kul att vara tillbaka. Härligt också för laget att få bryta en negativ trend som vi (eller dem, om man får vara fräck och säga så) har haft på Valhalla innan. Så förutom seger och vidare avancemang till kvartsfinal fick laget också knäcka spöket, Valhalla. Två segrar i en, bättre kunde det inte bli.

 

Eftersom vi fick resten av helgen ledig passade jag på att stanna kvar efter matchen och hälsa på familj, släkt och vänner. Det blev en snabbvisit men det gav mig oerhört mycket. Jag har inte varit hemma sedan jul och saknar alla hemma väldigt mycket givetvis. Det blev två intensiva dagar. Leka med alla kusinbarnen, träffa vänner men också hinna bli ordentligt bortskämd av mamma var bara några saker som stod på schemat.

 

 

Ladda batterierna. Det känns som ett töntigt uttryck egentligen, något som vuxna slänger sig med. Men jag är trots allt 25 år nu och eftersom det är precis vad jag har gjort denna helg så finns det inget bättre sätt att förklara det på, jag har laddat batterierna. Efter en tung period med försäsong, träningsvärk och ett trött huvud var det skönt att kunna koppla bort fotbollen bara för någon dag, äta mammas mat, ha spelkväll med kusinerna och bygga tågbana med barnen. Ibland är det skönt att komma bort från vardagslunken och prata om andra saker än fotboll. Så även om klockan ringde redan 05.30 i morse för att jag skulle hinna ner till Kristianstad och vår morgonträning så kände jag mig både utvilad och fylld med ny energi. Dessutom känns det som att jag lämnade en familj men kom tillbaka ”hem” till min andra idag. Det är få förunnat att ha två familjer, en genetisk och en fotbollsfamilj. Jag har det och känner mig väldigt lyckligt lottad.

 

Hissa och dissa

Hiss : När kusinbarnet säger "du är min bästa kompis"

Diss : Sjukgymnastens nålbehandling 

Kommentarer

  • Bästis säger:

    Hej från solen! Kul att du hade det bra hemma!

    Svar: hej från blåsten.. Lycka till där borta, vi håller tummarna!
    Linnea Liljegärd

    2014-03-03 | 22:14:33
  • Ellen säger:

    Hej, jag har också löparknä. Därför undrar jag vad du gör för slags rehabträning? Hur blir man av med skiten!!!!? Tips? :)

    Svar: Tråkigt att höra! För mig funkar intervaller i bassäng bäst, även cykel går okej. Sen försöker jag att stretcha rumpa och utsida lår så mycket jag kan. rullar även på en foam roller väldigt mycket. annars är det mest lätta rehabövningar som gäller för tillfället plus att jag får nål och laserbehandling. Hoppas du blir bättre snabbt så att du snart är tillbaka, massa lycka till!
    Linnea Liljegärd

    2014-03-10 | 17:37:40

Kommentera inlägget här: