linnealiljegard.blogg.se

Jag heter Linnéa Liljegärd, är 29 år och en före detta fotbollsspelare som försöker hitta min nya väg i livet!

Tålamod

Kategori: Allmänt

Publicerad 04 oktober 2012, 07:36

Sitter yrvaken i sängen här nu. Idag spelar vi vår andra match i Champions League men eftersom jag fortfarande inte är spelklar blir det till att följa även denna match från läktaren, tyvärr.

Jag har hört en gång att ”Hemligheten med tålamod är att göra något annat medan du väntar”. Jag vill verkligen börja spela matcher snart och det är frustrerande att sitta vid sidan av och det tack vare pappersarbete. Hade det varit för att jag inte räcker till, att jag inte platsar men pappersarbete, det är tråkigt. Det är jobbigt att sitta bredvid när det inte finns något som jag kan påverka, något jag kan göra för att få vara på planen istället. Jag har försökt att ha tålamod, jag har väntat i två veckor nu. Jag har försökt att sysselsätta mig med andra saker. Jag har tränat hårt och gjort allt för att koma in i laget så snabbt som möjligt. Jag är redo. Mitt huvud är redo, min kropp är redo, men ändå får jag inte spela. Det är jobbigt. Det enda jag hoppas på nu är att det gamla ordspråket ”den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge” stämmer. För mitt tålamod börjar ta slut, jag har svårt att hitta på saker att sysselsätta mig med medan jag väntar. Det enda positiva är att jag kommer vara så taggad när jag väl står där på planen, jag kommer vara så spelsugen. Jag vet också att jag gjort allt jag kunnat för att komma förberedd, för jag har hållit mig sysselsatt. Jag har tränat extra på gymmet för att tänka på annat och jag tror att min nyfunna inspiration och motivation kommer lysa igenom när jag väl står där på planen, klar för spel.

Innan domaren blåser igång matchen kl 15.00 (13.00 hemma i Sverige) är det mycket vi ska hinna med. ”Bossen” har bestämt att vi ska till kyrkan idag. Lite oklart varför men tydligen ska vi dit för att be. Jag är kristen, så för mig gör det absolut ingenting att vi ska till kyrkan, snarare känns det spännande att få komma till en rysk kyrka och se hur det fungerar. Efter kyrkbesöket blir det till att åka till arenan för gemensam lunch. Efter det tänkte jag smita iväg och köra ett konditionspass på gymmet medan de andra har matchgenomgång. Sen blir det till att värma upp stämbanden istället och heja så högt det bara går. 4-1 från bortamötet ska vi inte kunna tappa, men som den gamla klyschan säger ”bollen är rund och allt kan hända”

Kram Linnéa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: