linnealiljegard.blogg.se

Jag heter Linnéa Liljegärd, är 29 år och en före detta fotbollsspelare som försöker hitta min nya väg i livet!

OH Happy Day (s)

Kategori: Allmänt

Det känns fantastiskt skönt att få skriva ett glatt blogginlägg. Idag har vi en ledig dag och därför ska jag försöka passa på att försöka sammanfatta mina två senaste dagar, som varit helt grymma. Jag har äntligen fått börja träna igen och varit i Moskva för lite shopping, livet skulle inte kunna vara så mycket bättre just nu. Jag mår bra och sedan vecka på sjukhuset känns det som jag fått en lite annan syn på livet och uppskattar saker mer än jag gjorde tidigare. Man vet aldrig hur länge sådant varar men jag tänker passa på att njuta medan jag känner så. När jag har varit skadad tidigare och varit less på gymmet och inte fått springa har jag sagt ”jag ska aldrig mer klaga på en försäsong eller jobbiga träningar, jag skulle göra allt för att få vara med de andra just nu”. Jag kände säkert så just när jag sa det men när jag väl var tillbaka och vardagen började lunka på igen, så satt man där och klagade. Så jag vet att denna känsla jag har nu kanske bara är tillfällig men därför ska jag passa på att njuta än mer.

 

I fredags var det ÄNTLIGEN dags att få börja träna igen efter två veckors frånvaro. Mina tränare kom och hämtade mig på morgonen, gymmet väntade. Tanken var att jag skulle köra lite lugnt för att komma igång men också försöka bygga upp mig igen efter att ha tappat fyra kilo under veckan på sjukhuset. Vi har fått ett nytt program på gymmet som vår andretränare skulle visa för mig. Jag är egentligen ingen gym människa, tycker inte det är speciellt roligt. Den här dagen log jag konstant i de två timmar som passet tog. Min tränare skrattade åt mig och sa att han aldrig sett någon le så mycket under ett så jobbigt pass. Det var otroligt jobbigt och jag var helt slut men det var också fantastiskt mycket roligare än att ligga på ett sjukhus. Jag fick även senare på dagen göra mitt första fotbollspass och det var även det fantastiskt roligt, även om jag var urusel. Tajmingen på inläggen var rent utsagt pinsam och mina ben var som spagetti efter styrkan på förmiddagen att jag knappt orkade skjuta. Men jag var lycklig, jag var tillbaka. Tajmingen kommer komma tillbaka och träningsvärken i benen kommer släppa. Nu är jag på gång.

 

Om fredagen inte redan var perfekt så skulle den bli, jag fick nämligen nycklarna till min nya lägenhet. Min egna. Jag har skrivit innan om att jag bor inneboende hos en i laget just nu och har gjort sedan jag kom hit för en månad sedan. Jag trivs kanon här och Pumi är en grym tjej men jag saknar ändå att ha något eget. Jag kommer att byta ner mig lite i standard och bo en liten bit bort från de andra men det gör verkligen ingenting, jag är väldigt nöjd. Nu väntar jag bara på att de ska städa och göra i ordning lägenheten sedan är det dags för mig att flytta in.

 Nyckeln i handen, flytten är nära!

Igår vaknade jag med en fruktansvärd träningsvärk. Jag kunde inte röra mig. Jag skulle gå på toaletten när jag vaknade men mina ben kunde inte böja sig så jag fick riktigt ramla ner till sitsen. Visst är det skönt med träningsvärk men kanske inte helt optimalt när man har en träning två timmar senare. Jag smetade in i stort sett hela min kropp med Linnex (världens bästa produkt) och träningsvärken kändes som bortblåst. Dessutom tränade vi på vår konstgräsplan och jag kunde inte vara lyckligare. De andra klagade väldigt på underlaget men jag kände mig som hemma. Efter träningen var det dags för avkoppling. Vi skulle gå och simma och basta som återhämtning. Det var precis vad jag behövde. Efter lite mer än en timma med bastu, kallbad, massage och simning (försökte även lära en av afrikanskorna att simma) så var dagens träning slut. Vi gick upp och åt på arenan och sedan var det dags att bege sig mot Moskva. Vi hade planerat in en helkväll med shopping.

 

Vi var sex stycken som åkte iväg mot ett stort köpcentrum och även om alla var ruskigt trötta och sov hela resan dit så hade vi fantastiskt roligt när vi kom fram. Efter några timmar med shopping orkade våra ben inte gå mer och våra huvuden inte titta på mer saker så vi åkte hem. Väl hemma var vi några som bestämde oss för att gå ut och äta och vi hade en helmysig kväll. Jag hade åkt klockan 9 på morgonen och var hemma runt 11 på kvällen men jag mådde fantastiskt bra, dagen hade varit perfekt. Det bästa på hela dagen kan ändå ha varit när jag fick med alla på att sjunga, Oh Happy Day. Får nog dock erkänna att jag var något stelare i mina rörelser än afrikanskorna men det bjuder jag på, det var en Happy Day.

 

Jag och två lagkompisar på resturangen igår kväll

Idag är en seg dag. Benen är än värre idag och jag försöker mjuka upp dem med lite ström, får se om jag lyckas. Som jag började med att skriva, jag har haft två fantastiska dagar och jag mår väldigt bra, det känns så skönt att kunna säga det. Tack till alla som har stöttat mig under de här veckorna när jag har haft det tungt. Ni vet vilka ni är och ni betyder alla oerhört mycket för mig.

 

Här ser ni mig och mina vader (okej jag erkänner, det är mina lår) köra lite återhämtning

 

Insåg precis att jag återigen bara svamlar här på bloggen och inte säger något vettigt, men det får ni köpa. Både kropp och huvud är lite segt idag. 

 Kram Linnéa 

Kommentarer

  • Jennie Merstrand säger:

    Gillar ditt svammel. Fortsätt gärna med det : )

    Svar: Tack..va nog inte sista gången jag svamla :)
    Linnea Liljegärd

    2012-10-21 | 15:49:27

Kommentera inlägget här: