linnealiljegard.blogg.se

Jag heter Linnéa Liljegärd, är 29 år och en före detta fotbollsspelare som försöker hitta min nya väg i livet!

Champions League uppladdning

Kategori: Allmänt

Väldigt länge sedan jag bloggade nu men inte haft något nät på några dagar. Även om jag hade haft det så har tiden inte riktigt funnits heller. Våra tränare vill att vi ska var maximalt förberedda inför Champions League som vi ska spela imorgon så sedan i söndags morse har vi haft uppladdning.

 

I söndags började vi ett litet mini läger på vår arena. Vi tränade två pass både i söndags och måndags och sov på ett hotell i närheten i två nätter. Kylan och snön som just kommit till Ryssland låg kvar och det försvårade våra träningsmöjligheter lite men jag tyckte ändå att vi skötte det bra. I söndags hade vi även en träningsmatch mot ett pojklag. Det var så himla roligt att äntligen få spela match igen, jag njöt varenda sekund men det var också extra roligt då jag kände att jag var i form igen efter veckan på sjukhuset. Styrkan var tillbaka och jag orkade springa hur mycket som helst även om jag fick spela innermittfält hela matchen. Fick också göra mitt första mål här i Rossiyanka då jag på ett fint pass, snett inåt bakåt från brasilianskan Fabiana, fick på en bra träff med bredsidan som letade sig in i första stolpen. Kul. Hade även någon assist så jag är nöjd med den matchen.

 

För att riktigt komma ihop som lag så har vi som sagt bott på ett hotell inte så långt ifrån arenan fram tills dess att vi åkte till Prag. Hotellet var väldigt annorlunda men fruktansvärt mysigt. Det såg ut och kändes som en fjällstuga. Allt var i trä och i receptionen hängde det döda djur på väggarna. Fy vad hemskt det lät. Men det hängde en björnpäls och horn från, ja det vet jag inte. Mina tyska tränare skrattade åt mig och sa att det var ett svenskt hus. Vet inte riktigt vad de tror om oss svenskar men jag skrattade bara och höll med, säkrast så.

 Jag vet inte riktigt vad mina lagkamrater tycker om mig. Det är svårt att komma varandra riktigt nära när man inte kan prata ordentligt med varandra. På vårt lilla läger hemma i Ryssland delade jag rum med en landslagstjej från Ryssland och jag är ganska övertygad om att hon tycker jag är lite dum i huvudet. Sista kvällen skulle jag byta rum och flytta in hos Sofia istället. Jag packade min väska och försökte förklara så gott jag kunde för stackars Alicia. Så långt var allt väl. När jag skulle gå ut från vårt rum och kämpade med att få med mig min stora väska kom plötsligt en katt springandes. Jag fick lite panik och hann inte stänga dörren. Katten som säkert höll på att frysa ihjäl där ute i det kalla skuttade inåt mot värmen. ”opss” var allt jag fick ur mig till stackars Alicia som satt i soffan precis innanför. Hon såg helt livrädd ut när hon försökte få ut katten. Jag gick in igen för att försöka hjälpa till men hon sa åt mig att hon klarade sig själv. Eftersom jag inte kan ryska har jag inte kunnat fråga henne efteråt om hon fick ut katten men att hon tycker jag är lite konstig det är jag ganska säker på.

 

I tisdags stod klockan på 06.30 och tio timmar senare befann vi oss i Prag. Sofia och jag satt bredvid varandra i bussen från flygplatsen till hotellet och försökte förstå några ord av den guidade turen vi fick genom Prag, på ryska. Efter en snabb lunch på hotellet bar det av till träning igen. Det blev ett lättare pass med syfte att bara få ur resan ur kroppen. Även om det kändes motigt när vi åkte dit så var det väldigt skönt efteråt. Arenan vi tränade på var helt fantastisk. Glömde ta kort tyvärr så kan inte visa er. Tänk er ett stort Stockholmsstadion men 9 fotbollsplaner inuti, riktigt coolt faktiskt.

 

Idag fick vi äntligen sova ut litegrann. Det behövdes, det hade varit tre intensiva dagar med ganska lite sömn innan. Efter en promenad och en brunch åkte vi till matcharenan för en sista träning innan matchen imorgon. Gräset på arenan var rent utsagt riktigt dåligt och det var väldigt svårspelat. Känns ändå skönt att ha fått känna på det innan matchen imorgon. Efter lunchen gick jag och Sofia på en liten runda i ett köpcentrum i närheten och det var skönt att komma bort och bota ”hotelldöden” lite.

 

Så nu sitter jag här, kvällen innan min första riktiga match för Rossiyanka. Det är inte vilken match som helst heller. Rakt in i hetluften bara. Jag är otroligt taggad och längtar redan tills matchen blåser igång imorgon. Klockan 14.00 imorgon kan ni följa matchen på ufea.com. Håll tummarna nu!

 

Har fått in väldigt mycket bra frågor förresten. Fortsätt ställa era frågor så ska jag svara på allt på lördag.

Skulle lagt upp massa bilder men nätet här är fruktansvärt segt så går inte. Får lägga upp det när jag kommer hem igen. Vill avsluta med ett citat som jag ska ta med mig till matchen imorgon

"Vinnare gör inte annorlunda saker, de gör saker annourlunda! 

Kram Linnéa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: