linnealiljegard.blogg.se

Jag heter Linnéa Liljegärd, är 29 år och en före detta fotbollsspelare som försöker hitta min nya väg i livet!

Vad är det för en dag?

Kategori: Allmänt

Om ni nu sätter er bekvämt, värmer upp rösten lite och sjunger fram nästa mening så kommer detta bli mycket roligare, då kör vi.

Vad är det för en dag? Nej det är ingen vanlig dag för det är en månad kvar till min födelsedag, hurra hurra hurra!

 

Nä, jag skämta bara. Visserligen är det precis en månad kvar till min födelsedag men det är inte därför dagen är så speciell. Idag spelar vi nämligen andra omgången i Champions League. Vi har ett bra resultat att spela på då vi vann med 1-0 borta i Prag men det kommer bli en fruktansvärd tuffmatch. Tjeckiskorna spelade tufft och hade några riktigt bra spelare så detta är långt ifrån avgjort. Jag har en liten känning i mitt lår tyvärr så får se hur många minuter jag får spela idag. Att kroppen börjar säga ifrån är kanske inte helt konstigt då jag började min säsong redan 3:e januari men givetvis hade jag kört egenträning i 3 veckor innan dess. Dessutom har jag bara bara haft ca 5 dagars semester sedan i januari. De andra spelarna här i Ryssland började inte sin säsong förrän i augusti och har lite piggare ben än vad jag har. Fast nu är det bara 3 veckor och 3 matcher kvar, det ska nog både jag och kroppen orka med.

 

Bor återigen på hotell, denna gång ute på vischan någonstans i Moskva. Känns som jag bott i en resväska den sista månaden, eller egentligen hela tiden sedan jag kom hit till Ryssland. Fast man ska väl inte klaga, hotellfrukost är ju inte helt dumt.

 

Om ni läst min blogg tidigare så vet ni att jag är lite av en siffernöd. Idag står siffran 8 i centrum. Det är den 8:e november, vi spelar åttondelsfinal och det är min 8:e match i Champions League. Dessutom är de 8:e dagen som det snöar sedan jag kom till Ryssland. Nu hoppas jag bara att 8 är ett lyckotal! Det borde det vara tycker jag, jag är ju född den 8:e och är en 88:a. Det måste ge tur. Tyvärr har dem inte fixat min riktiga matchtröja än så får inte spela i nr 14, utan får fortfarande spela i nr 37, det känns inte helt trivsamt.

 

Skriver inte mer nu eftersom jag måste börja ladda för matchen och ha fullt fokus på vår uppgift idag. Kl. 13.00 svensktid kan ni följa vår match på uefa.com. Håll tummarna för att vi tar oss vidare till kvartsfinalen. Nu kör vi!

 

Grattis Kopparberg och Ldb till avancemanget, vi kanske ses i en kvartsfinal.

 

Kram Linnéa

Kommentarer

  • Oskar säger:

    Grattis till avancemanget Linnea!!!

    Svar: Tack så jättemycket Oskar! känns riktigt bra
    Linnea Liljegärd

    2012-11-08 | 23:30:16

Kommentera inlägget här: