linnealiljegard.blogg.se

Jag heter Linnéa Liljegärd, är 29 år och en före detta fotbollsspelare som försöker hitta min nya väg i livet!

SM- Guld

Kategori: Allmänt

 JAAA.. Sm-guld, sm-guld, sm-guuuuld!

 

Vi har återigen börjat ett nytt träningsläger inför Champions League och har tränat två pass idag, imorgon är det två nya som står på schemat. Efter sista träningen idag så kände jag att jag var riktigt nervös, kunde inte riktigt förstå varför. Jag hade en konstig känsla i magen, en oroligkänsla. Det tog några minuter tills jag insåg vad det berodde på, Elfsborg skulle spela om guldet idag.

 

Under matchen har jag suttit ute i korridoren eftersom det är bättre nät där. Jag har följt matchen genom livescore, radio och smskontakt med flera olika personer. Jag har även läst alla liveuppdateringar om alla matcher och försökt få en så bra känsla som möjligt men visst hade jag mycket hellre varit på plats på Borås Arena ikväll. Mina lagkamrater har inte riktigt förstått vad jag hållit på med och säkert tyckt att jag är lite konstigt då jag helt plötsligt skrikit rakt ut i ren glädje. När jag efter slutsignalen sprang som i trans i korridoren frågade några vad jag höll på med, jag bjuder på det! Det har varit en lång säsong och man måste få fira.

 

Vilken säsong! Jag har sett så många matcher jag kunnat. Tror jag varit på åtminstone 5 hemmamatcher, 1 bortamatch och säkert sett minst 5 matcher på tv. Första delen av säsongen var helt underbar, Elfsborg ledde med hela 8 poäng och allt kändes helt fantastiskt. Efter sommaruppehållet kom dippen (för er som inte är sportintresserade så betyder inte det sås, utan att det går tyngre i en period). Lagen bakom tog in allt mer och för bara en vecka sedan låg Elfsborg på tredjeplats. Dem var inte uträknade men Häcken och Malmö såg ruskigt starka ut och ska jag vara ärlig så trodde jag att guldet, återigen, gled ur både händer och fötter på Elfsborgsspelarna.

 

Efter några riktigt viktiga segrar i de senaste omgångarna och då lagen framför började darra riktigt ordentligt så är det så fruktansvärt skönt att de får fira idag. De är värda de allihop.  Som i alla lag har man sina favoriter och jag har givetvis mina i Elfsborg också. Anders Svensson kommer alltid vara nummer 1 men jag skulle också vilja ge de unga spelarna Oscar Hiljemark, Niklas Hult och Johan Larsson extra beröm för den här säsongen. De är unga men har tagit ett enormt ansvar och varit väldigt tongivande i inte bara Elfsborg utan hela allsvenskan i år. Men ett lag behöver alla sina spelare, även de som suttit på bänken hela året och kanske inte spelat en enda minut. Utan dem hade det inte blivit något sm-guld.

Grattis Elfsborg!! Fira riktigt ordentligt ikväll nu. Själv ska jag ta mig ett glas vatten och gå och lägga mig men jag gör det med ett väldigt stort leende på läpparna!

 

Brorsan skickade en bild på hur han firade sm-guldet! En given hyllning till Anders "Taco" Svensson

 

Försökte även lägga upp en film där mina afrikanskalagkompisar försöker sjunga SM-guld, sm-guld men lyckas inte riktigt med det. Kommer jag på hur man gör så lägger jag upp den senare.

 

Kram Linnéa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: