linnealiljegard.blogg.se

Jag heter Linnéa Liljegärd, är 29 år och en före detta fotbollsspelare som försöker hitta min nya väg i livet!

Semester väntar

Kategori: Allmänt

Sista matchen innan vinteruppehållet är spelad. Det blev vinst över Ryazan med 2-0 vilket betyder att vi går till vinteruppehåll som serieledare, underbart! Jag hade en jättechans att göra mål men tyvärr hann målvakten dit på mitt fruktansvärt hårda skott med vänstern (ironi). Jag fick en boll i djupet, tog med den snyggt med bröstet men skottet blev inte bättre än att målvakten kunde rädda, tråkigt. Efter matchen hade jag ett väldigt bra samtal med min tränare och det känns väldigt bra inför våren. Jag har ju spelat mest defensiv mittfältare sedan jag kom hit men det låter som att det ska bli ändring på det efter uppehållet, det tycker jag låter bra. Även om vi inte har några matcher kvar så ska vi fortsätta träna en vecka. På schemat står fystester och fotboll. Vi ska också avsluta med en bowlingturnering på lördag så det kommer nog bli en rolig sista vecka här i Ryssland.

 

Efter matchen när jag gav bort 2 par fotbollsskor

 

På söndag är det dags för mig att sätta mig på flyget tillbaka till Sverige. Om nu SAS kan överleva en vecka till annars vet jag inte riktigt hur jag ska komma hem. Det ska bli fantastisk kul att få träffa min familj och mina vänner igen, jag har saknat dem så himla mycket. 2,5 månad har jag varit utan dem nu, det har aldrig hänt förut. Självklart längtar jag hem till Sverige och till att bara få vara hemma och njuta. Att äntligen få prata svenska hela dagarna, äta svensk husmanskost och bara få andas svenskluft, det har jag saknat. Men det finns något annat som jag verkligen ser fram emot just nu. Redan i somras började nämligen jag och min kusin Emelie att diskutera en resa. Sommaren i Sverige var väl inte direkt någon höjdare och det kändes som att det skulle bli en lång höst med regn och rusk. Vi skämtade nog mest om det i början och eftersom hon är tvåbarnsmamma så trodde jag aldrig att det skulle bli av, men nu är det dags. Visserligen fick vi planera om lite i vårt avresedatum då ingen av oss hade räknat med att jag helt plötsligt skulle flytta till Ryssland men sedan en månad tillbaka har allt varit bokat och klart. Den 27:e nov lyfter flyget från Landvetter mot Egypten och Makadi Bay. Barnfria en hel vecka på ett all inklusive hotell i 27 grader värme, kan det bli bättre? Jag har visserligen saknat barnen oerhört mycket så dem skulle gärna få följa med men en resa är precis vad jag behöver just nu. Kanske låter väldigt konstigt då jag varit hemifrån i mer än två månader men detta blir på ett annat sätt. Detta är semester och avkoppling. Kan inte komma ihåg när jag slappnade av fullt ut senast. Även om jag har en vecka kvar här i Ryssland så måste jag erkänna att mina tankar redan är i Egypten. Det får vara okej nu. Vi har inga matcher kvar som jag behöver fokusera på och då tycker jag att man kan få längta till och tänka på något som ska hända inom kort.

 

Bilderna är tagna från Vings hemsida. Det är alltså här vi ska vara i en veckan, kan knappt vänta

 

Det blir alltså till att komma hem, krama om familjen i två dagar och sedan åka igen. Jag längtar så oerhört mycket till båda delarna. Borde nog försöka hinna med att klippa mig (ser helt gräsligt ut för tillfället) och givetvis tvätta lite kläder innan jag åker också men det ska jag nog hinna med. Har ju en hel dag på mig! Tidsoptimisten i mig tror det åtminstone. Jag önskar jag kunde spola fram tiden lite men den som väntar på något gott, som det heter! Samtidigt har jag mycket roliga saker som väntar den sista veckan här så det kommer gå fort och bli roligt på samma gång.

Nu måste jag dra mig, ska åka och träffa ett svenskt hockeyproffs nu

Kram Linnéa

Kommentarer

  • Rolf B säger:

    Hej Linnea! Härligt att följa din blogg. Vilka ungdomar träffade du från Ryazan (om du minns namnen) välkommen hem och ha det sen så skönt på semestern!
    Kram

    Svar: Hej Rolf!Ja tror att den ena kille hette Roman men inte helt säker..
    Tack så mkt, ska bli skönt att få komma hem
    Linnea Liljegärd

    2012-11-20 | 16:47:56

Kommentera inlägget här: