linnealiljegard.blogg.se

Jag heter Linnéa Liljegärd, är 29 år och en före detta fotbollsspelare som försöker hitta min nya väg i livet!

Ryazan

Kategori: Allmänt

 

Imorgon åker vi iväg igen för vår sista match innan uppehållet. Matchen spelas inte förrän på söndag men vi har ca 6 timmar i buss dit så vi åker dagen innan för att få en så bra uppladdning som möjligt. Det känns så konstigt med uppehåll för mig då det bara är min andra seriematch med Rossiyanka men det ska bli skönt och komma hem snart och kroppen behöver vila. För motståndet den här gången står Ryazan och det är något som känns väldigt speciellt för mig. Inte bara för att dem ligger före oss i serien.

 

Jag växte upp med att gå i kyrkan och i vår kyrka hemma i Ljurhalla så hade vi en systerkyrka (fadderkyrka) i Ryssland, Ryazan. Vi har stöttat dem i sin verksamhet och haft diverse olika utbyten. De har varit och hälsat på oss i Sverige och några från vår kyrka har varit och hälsat på i Ryssland. I somras var vi även med och anordnade en fotbollsskola i Ryazan och vi har även genom åren skänkt kläder och andra nödvändigheter till dem. Därför känns den här matchen väldigt speciell för mig. Jag har hört så mycket om Ryazan genom åren men har aldrig trott att jag skulle möta dem i en seriematch. Jag har givetvis inte koll på det men det kan faktiskt vara så att någon av de tjejerna som varit och hälsat på oss i Sverige och hemma i min lilla by Lida faktiskt är min motståndare på söndag.

 

När jag kliver in på planen kommer jag givetvis göra allt för att vinna över dem men både innan och efter själva matchen så kommer laget och staden Ryazan alltid betyda något extra för mig. Jag har också hört att några från Ryazans kyrka ska komma och kolla på matchen då de vill träffa mig så jag har packat med mig två presenter till dem. Ingen aning om det kommer bli uppskattat men det var det enda jag hade att ge bort här i Ryssland.

 

Kram Linnéa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: