linnealiljegard.blogg.se

Jag heter Linnéa Liljegärd, är 29 år och en före detta fotbollsspelare som försöker hitta min nya väg i livet!

I’m coming home

Kategori: Allmänt

I’m coming home, I’m coming home, tell the world I’m coming home. Vet inte om det är en låt som går så men jag har gått å sjungit så hela dagen åtminstone. Har mest trallat och varit glad hela dagen faktiskt. Det är nära nu. Imorgon bitti lämnar jag Ryssland för den här gången. Det känns nästan overkligt att jag ska åka hem imorgon. 

 

Jag är så glad att jag tog chansen och gjorde det här. Det har varit jobbigt i perioder det tänker jag inte förneka, riktigt jobbigt till och med. Det har också varit många riktigt bra dagar. De senaste veckorna har bara blivit bättre och bättre. Jag har kommit in i laget ännu mer och nu kan det faktiskt hända allt folk kommer fram för att de vill prata med mig. Inte för att jag förstår så mycket av det dem säger men det brukar bli en skrattfest av allt missförstånd. 

 

Har egentligen inte mycket nyheter om min fot. Blev ingen MR här utan enbart ett ultraljud (de gör det på allt i det här landet). Om jag förstod det rätt har jag vätska eller något i foten men är inte helt säker. Jag ska göra en ordentlig undersökning när jag kommer till Sverige så får vi se vad som händer. Vår doktor har gett mig några ilägg att ha i skon så länge. Tur att han valde en sådan diskret färg!

 

I början när jag kom hit var det enklare att blogga. Allt som hände var ju nytt och jag kände att jag hade något att berätta för er hela tiden. Nu har allt blivit vardag här i Ryssland och jag reagerar inte på saker på samma sätt längre. Man är van att taxi gubbarna kör som idioter, att trafiken är galen. Man har börjat komma in att pussa folk på kinderna mest hela tiden och man har börjat vänja sig vid ett nytt sätt att spela fotboll. Jag ber därför om ursäkt för att bloggen blivit betydligt tråkigare på sistone men jag börjar helt enkelt vänja mig vid allt och det känns tråkigt att skriva om vardagssaker. Det skulle bli något i stil med. ”Hej, idag har vi tränat 2 pass sen åkte jag hem och sov” inte speciellt kul kanske.

Vår gräsplan meddelande mig idag att han också vill gå på semester. Jag lugnade honom med att det var nära nu!
 
 
Såhär glad var jag efter att ha kört skiten ur mig på säsongens sista träning
 
Det är nära nu. Jag längtar verkligen hem. Jag vill träffa min familj och mina vänner. Jag vill sova i min egna säng. Jag vill äta upp alla goda kakor mamma läskade mig med på Skype häromdagen. Jag vill bara få komma hem och prata svenska. Jag vill komma hem till tryggheten. Samtidigt måste jag (lite motvilligt) erkänna att jag faktiskt kommer sakna Ryssland, jag börjar gilla det här stället. På bara 2,5 månad har det hänt så otroligt mycket och det kommer bli några roliga och intressanta månader när jag kommer tillbaka sen igen. Vi har kvartsfinal i Champions Leauge, en serieseger att slåss om och ryska cupen kvar. Sedan allt runt omkring. Jag ska försöka lära mig ännu mer ryska och komma in i livet här ännu mer, med allt vad det innebär. Det kommer bli en bra vår. Men nu är det snart semester och det ska bli helt UNDERBART! 
 
I'm comin home, I'm coming home, tell the world I'm coming home...la la la la, la la la la..
 
Kram Linnéa
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: