linnealiljegard.blogg.se

Jag heter Linnéa Liljegärd, är 29 år och en före detta fotbollsspelare som försöker hitta min nya väg i livet!

Grattis Carl

Kategori: Allmänt

 
                         Grattis till min underbara lilla kille, Carl, som fyller 3 år idag!

Saknar dig så det värker i hjärtat men snart ses vi äntligen igen

 

När jag spelade i Göteborg och vi hade en ledig dag så visste jag precis vad jag skulle göra. Vad jag ville göra. Hur jag skulle spendera mina dagar. Jag åkte alltid hem till min kusin Emelie och henne två barn, Carl och Axel. Axel som också är min gudson. Jag älskar barn och lånar mer än gärna mina kusinbarn en stund(en stund räcker, haha). Det spelar ingen roll vilket humör jag än är på så får de mig alltid att må bra. Efter de tyngsta förlusterna då man hest vill gå under jorden så är det den perfekta medicinen. Två minuter med barnen så är man glad igen. Jag älskar att vara hos dem och när jag är här så saknar jag det varje dag. Jag saknar att Carl alltid kommer fram till mig, tar mig i handen och säger ”Nea kom” när han vill att vi ska leka eller att jag ska hjälpa honom med något. Eller när han tycker att jag och hans mamma pratar för mycket och han säger ”Inte prata Nea”. Det får mig att skratta bara jag tänker på det.

 

Det finns bara en gång som jag inte har klarat av att vara med honom och det var innan jag skulle åka hit. Jag var där kvällen innan och skulle säga hejdå men jag klarade inte av det. Större klump i halsen har jag nog aldrig haft. Det är jobbigt när han inte förstår. Jag visste när jag åkte hem den kvällen att det skulle dröja mer än två månader innan jag skulle träffa honom igen, det förstod givetvis inte han. ”Hejdå Nea” var det sista Carl sa till mig och trodde väl att vi skulle ses och leka dagen efter som vanligt, det gör mig både väldigt glad och ledsen varje gång jag tänker på det. Tur att Skype finns så jag har kunnat prata och sett dem båda lite åtminstone. När jag låg på sjukhus här i Ryssland sa Carl också ”Nea suk, Nea komma hem Carl”. Återigen så värmer det otroligt i hjärtat samtidigt som jag får en klump i magen.

 

Grattis på din 3 årsdag älskade lilla unge! Nästa söndag kommer jag hem igen, lagom till ditt kalas. Då ska du få den största kramen någonsin

 

 

 

Massa kramar från ”Nea”

Kommentarer


Kommentera inlägget här: